برنامه‌ریزی استراتژیک توسعه صنعت طیور در شرق استان مازندران به روش SWOT
کد مقاله : 1131-COCDG1418
نویسندگان:
کمیل یوسفی *1، عبدالعلی طهماسبی2، مصطفی حاجی آقایی کشتلی3
1مهندسی صنایع، دانشکده صنایع، دانشگاه شمال، آمل، ایران
2گروه تولیدی ساوانا، گلوگاه، ایران
3مهندسی صنایع، دانشکده صنایع، دانشگاه علم و فناوری مازندران، بهشهر، ایران
چکیده مقاله:
یک کسب و کار موفق از مجموعه ‌ای از تصمیمات درست ساخته می ‌شود. بنابراین روش تحلیل شرایط و این تصمیم‌گیری ‌ها جزء مهم ‌ترین مسائلی است که باید به آن پرداخته شود و تأثیر مستقیم در آینده کسب و کار دارد. صنعت طیور در ایران یکی از زیر بخش ‌های مهم و اساسی بخش کشاورزی به شمار می ‌رود. از آن‌ جا که استان مازندران همواره یکی از بزرگ ‌ترین تولیدکنندگان گوشت مرغ در ایران بوده است، در این پژوهش روش تحلیل SWOT و نحوه تصمیم ‌گیری بر اساس آن را جهت طراحی استراتژی توسعه صنعت طیور در شرق این مازندران بررسی می‌ کنیم. آنالیز SWOT کمک می‌ کند که یک دید کامل و جامع، برای تصمیم ‌گیری درست داشته باشیم. در آنالیز SWOT، همه منابع که نقاط قوت کسب و کار هستند و همچنین ضعف ‌ها بررسی و تصمیم ‌گیری ‌ها بر اساس آن ‌ها انجام می ‌شود.
کلیدواژه ها:
برنامه‌ریزی استراتژیک، تحلیل SWOT، صنعت طیور
وضعیت : مقاله برای ارائه شفاهی پذیرفته شده است